maandag 26 februari 2007

Echte schoonheid zit van binnen

Mensen zeggen altijd: echte schoonheid zit van binnen. Maar of dat klopt daar valt nog over te discussiĆ«ren, niet met mensen uit mijn klas maar met mensen die weten hoe dat moet. Want schoonheid is naar mijn mening iets dat je niet kan zien. Maar ja als je het niet kan zien kan je er eigenlijk ook niet echt over oordelen toch? Maar kan je iets dan niet laten blijken? Dat je iets niet ziet maar je weet wel dat het er is omdat het soms naar voren komt. Zoals een karakter, aardig voor andere zijn, vriendelijkheid, niet zo’n centen pik zijn, vrolijk, behulpzaam, sociaal. Zijn die dingen niet veel belangrijker? Voor mij wel, voor mij geldt dat echt veel meer als schoonheid dan iemands uiterlijk. Maar hoe komt het dan, en nu praat ik voor mezelf en voor een hele hoop andere mensen, dat als iemand heel lelijk is en nu bedoel ik ook echt heel erg lelijk, dat je er niet mee gaat praten in eerste instantie? Terwijl haar of zijn karakter misschien wel 10 keer mooier is dan dat mooie meisje of die mooie jongen waar je al een tijd een gesprek mee wilt voeren. Dan geldt het begrip: echt schoonheid zit van binnen, ineens voor een stuk minder mensen inclusief mijzelf. Hoe komt dat dan? Ik heb echt geen enkel idee. Ik denk dat niemand daar een echt feitje over heeft. Wat ik wel weet uit eigen ervaring, je kan beter een meisje en jongen aan de haak slaan met een goed innerlijk dan met alleen een goed uiterlijk. Natuurlijk kan je het allerbeste een meisje of jongen aan de haak slaan met een goed innerlijk en een goed uiterlijk. Maar met dat meisje heb ik al een relatie dus dat gaat voor jullie nu niet meer op. Even alle gekheid achterwege gelaten, ik denk dat het beter is als je voor het innerlijk gaat. Daar heb je meer aan, die relaties houden langer stand en je kan werken aan een toekomst. Als je alleen voor het uiterlijk gaat dan heb je continue ruzies en ben je het standaard niet met elkaar eens. Daarom is het van belang dat je een partner zoekt die goed bij je past. Even aantrekkelijk, een even mooi karakter en een zelfde kijk op dingen als jou wat betreft innerlijk en uiterlijk. Colin Heikens.

Geen opmerkingen: