maandag 19 maart 2007

De Politie

Jongens jongens jongens, wat baal ik vandaag enorm. Je rijdt op een weg waar je 80 mag rijden, ik rijd netjes 80 km/ph. Nou zoals iedereen weet moet je je gordel om hebben, had ik ook. Lichten aan, richting aangeven bij elke afslag, rotonde en in/uitvoegstrook tot het gewenste en wettelijke punt. Rijbewijs bij, niet onnodig getoeterd na de vele bekende die ik onderweg tegen kwam, spiegels goed gebruikt, muziek niet te hard (Dat is geen vereiste maar ach nu ik toch zo goed bezig ben let ik daar ook gewoon op) Het mieserde een beetje dus ik had mijn ruitenwissers aangezet zodat ik nog voldoende zicht op de weg had. Dus je zou denken 'een gemakkelijk ritje naar huis'. Maar niets was minder waar. Mijn moeder was naar het ziekenhuis voor een belangrijke afspraak en ik was heel erg benieuwd hoe het met d'r was, stukje interesse. Dus ik denk 'laat ik d'r eens even bellen' want ik wist ongeveer hoelaat ze klaar zou zijn. Dus ik belde mijn moeder op en vroeg hoe het met d'r was. Ze zei: 'Zal ik je even terug bellen? Anders kost het je zoveel geld' Ik dacht: 'Ja doe maar, die 2 euro heb ik liever in mijn broekzak dan dat ik die aan "Orange" moet betalen. 2 Euro is immers best veel geld. Mijn moeder belt terug met wat informatie die ik nog wilde weten en ik kijk in mijn achteruitkijkspiegel (leuk galgje-woord) en ik zie met een noodgang een grijze volkswagen golf op mij afkomen rijden. Ik hoor mezelf nog denken 'Wat een eikel ik ga heus niet harder dan 80 km/ph rijden dadelijk staat er ergens politie, heb ik een boete. Laat me heus niet opfokken door jou, hou me mooi aan de regeltjes. En ik kijk nog een keer en ik zie 2 mannen zitten met een blauw/zwart pak en een wit overhemd aan. 'Dat is toch prettig dat carpoolen naar je werk, scheelt je een hoop geld. Wat zouden hun voor baan hebben? Vast een goede want ze zitten mooi in pak en hebben zelfs van die glimmende gouden dingentjes op hun schouders zitten. Ach, wat zal het mij ook. 'Mam daar ben ik weer, ik ga maar ophangen ik spreek je straks thuis wel. Doeg'. Ik rijd rustig door en geef netjes richting aan bij elke bocht, invoegstrook, uitvoegstrook en afslag en rotonde en wat dan ook. Ik rijd gewoon zoals ik normaal ook doe. Je zou toch maar eens een boete moeten betalen, vind ik zo'n zonde van je geld. Kan je beter een keer lekker uiteten gaan of iets dergelijks. 'Die auto zit nou al wel heel lang achter mij aan, begin een beetje zenuwachtig te worden'. Het kwartje hoor ik langzaam naar beneden vallen en ja hoor, het valt daadwerkelijk KNAL hard op de grond op het moment dat ik in mijn achteruitkijkspiegel kijk: STOP POLITIE. Een boete van 130 euro! 130 euro! waaaah!! Dat kan toch niet? 130 euro boete voor BELLEN??? Meneer de politie agent, ik wordt zwaarder behandelt dan sommige moordenaren, die komen er met voorwaardelijk van af. 130 euro, sorry maar is dat niet een klein beetje overdreven? Ik leer mijn lesje ook wel als je me 40 cent boete geeft, jullie verdoen mijn tijd nu sowieso al, dat is al boete genoeg. Meneer de agent ga iemand anders lastig vallen met je 'naaien van mensen' als beroep en ga ECHT de straat op om ECHTE boeven te vangen in plaats van in de struiken liggen wachten met je politie'maatje' en dan snel je auto-tje in springen als er iemand te hard rijdt of een telefoon in zijn hand heeft. Een hand waarmee hij toch niets doet tijdens het auto rijden want hij heeft een automaat en hoeft de niets te doen met zijn rechterhand. Alsjeblieft, neem jezelf serieus en zeg voortaan als je wegloopt net nadat je mij de bekeuring hebt gegeven niet heel vriendelijk: 'Een fijne dag nog jongen'.

Geen opmerkingen: